بابا "انار" دارد
بابا "انار" دارد

بابا "انار" دارد

اندر احوالات شیخنا "میلاد"

آن عزیز حجیم، آن رفیق ِ قدیم، آن نُقل ِ شیرین ِ محفل ِدوستان، آن دارنده ی بزرگترین هیکل ِ بلاگستان، آن حامی و ضامن ِ نهنگ ها، آن قشنگ ترین ِ ابرو قشنگها، آن شهیر، آن کبیر، آن گردالوی دیدنی، شیخنا و مولانا حاج آقا "میلاد فریدنی"، از بزرگان اهل ِ تن بود و به هیکل، حریف ِ صد تا عین من بود.

آورده اند روزی که چشم به جهان گشود به سیب سرخی می مانست که تازه تازه از درخت به زمین افتاده، گوگولی مگولی و شونبوز کمبولی! به همین سبب خیل عظیمی از مشتاقان بر فراز گهواره اش گرد آمدند و به محض رویت طفل انگشت حیرت بر دهان گزیدند و "و ان یکاد" بخوانیدند و بر قد و هیکلش فوت بکردند. شیخ ما که چُرتی مرغوب از پشت چشمانش می گذشت بر خود بلرزید و از این فعل ِ جمع سخت به خشم آمد و در مقام تلافی همی آمد و نفس در سینه حبس نمود و فووووتی کرد که جملگی حاضرین را باد ببرد و کس نماند الا خودش!

نقل است شیخ ما را هنوز سن فراتر از یک و نیم سنه نرفته بود و گِردی بدان حد رسید که سر از دست و پا از سر شناختن نا ممکن بود همی. والدین و بستگان را نگرانی حاصل شد از این باب. حکیم را خواندند بلکم علاجی بیابد. آمد و چون طفل را در آن حال دید او را در دست همی گرفت و چونان هندوانه بالا انداخت و ضرباتی به چپ و راستش همی زد و گفت: "هیچش نیست. باکتان نباشد. ست و سلامت است شکر خدا، فقط به گمانم میزان ورودی (به) و خروجی (از) بدنش بالانس نیست چندان" این را گفت و شیشه ای روغن ِ کرچک برای شیخ ما تجویز نمود و برفت...

از شیخ ما جملات عالی بسیار نقل است. من باب مثال روزی به یک باره در مسیری از مرکب به زیر آمد و فریاد برآورد که "انا توووپ" (ینی من توپم و خیلی با حالم و اینا و توپ بودنم هیچ دخلی به گرد بودنم ندارد) یا گفت: "ادب المرد اجل من الدوله" (ینی ادب مرد به ز دولت اوست) یا بگفت: "انا اکبر الکبریاء" (ینی کی از همه بزرگتره؟!! من، من، من، من)

نقل است چو عزرائیل مامور شد به ستاندن جانش از عرش به فرش بیامد و بر بالین شیخ ما حاضر شد و ندا برآورد: "برخیز تُپُل"!! شیخ را جوابی نیامد. بار دیگر، مشدد گفت. شیخ غلتی زد و پشتش را به منادی کرد. ندا آمد: "مگر با تو نیستم تپل"
شیخ پاسخ داد: "همینه که هست، اگه می تونی منو با خودت ببر"
حضرتش جلو آمد و زیر هیکل شیخ را بگرفت و زور بسیار زد به نیت بلند کردنش. نتوانست و از عظمت شیخ ما دردی جانکاه در پیکره ی عزرائیل منتشر شد. شیخ را بر زمین گذاشت و دست بر کمر همی گرفت و ناله کنان از درب برون شد. و شیخنا زنده ماند و عمر همی بکرد و عمر هم او را همی...



+ تولدت مبارک داداش تپل ِ نرم ِ من، زنده باشی اخوی و روزگارت شیرین ِ شیرین باشه عین خنده هات، عین نگاهت :-)

++ پست را برای دیروز (که تولد میلاد بود) نوشته بودم. اما ابر و باد و دور همی شبانه و خرابی ِ کامپیوتر ِ منزل دست به دست هم دادند تا شرمنده ی میلاد ِ عزیز شوم و لا علاج تبریک نوشت تولدش را با یک روز تاخیر تقدیم دل مهربان و با صفایش کنم.
نظرات 30 + ارسال نظر
آنـآ دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 10:46 http://shaabnevis.blogfa.com

تولدش مبارک

خاموش دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 11:05

تبریک میگم آقا میلاد
البته هنوز پست رو نخوندم

خاموش دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 11:09

از اونجایی که متن حاوی لغاتی بود که موشکل داشت لذا ما سکوت اختیار می کنیم. ومن الله توفیق
ینی کشته مرده سرعت عملم در خوندن متون ثقیل هستم

نیمه جدی دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 11:10

تولدآقا میلاد عزیز مبارکا باشه .
چه پست توووووووپی

دل آرام دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 11:29 http://delaramam.blogsky.com

همه پست یه طرف، اون تصویر سازی عزرائیل دست به کمر از در بیرون رفتن یه طرف
تولدش مبارک باشه و ایشالا این دهه جدید از زندگیش براش پر از اتفاقات خیر و خوش باشه و ما هم از شادیش دلمون شاد بشه.
باور کن هنوز نخونده پستت رو واگرنه اینجا رفته بود رو هوا بسکه هیجان از خودش نشون میده این بچه

مریم دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 12:31 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

کاش در مورد اون ابروهای پشم بزی هم یه چی میگفتی کمی آرام میشدیم
تولدت مبارک یا شیخنا
امید که در سایه سار و لطف و کرم حق تعالی شاد باشی و سرزنده و تندرست

روزها دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 12:37 http://roozhayeabiyeman.persianblog.ir/

تولدتان مبارک جناب

ﺑﺸﺮا دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 12:42 http://biparvaa.blogsky.com

ﺑه ﺑﻪ ﺧﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﻣﻴﻼﺩ ﺧﺎﻥ ﻛﻪ ﭘﺴﺘﻲ ﺑه اﻳﻦ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﺑﺭاﺵ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ...
ﺭﻭﺯ ﻣﻴﻼﺩﺕ ﻣﺒﺎﺭﻙ ,ﺁﻗﺎ ﻣﻴﻼﺩ...

یسyasna دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 13:07 http:// delkok.blogfa.com

تولد دوست تپلتون و یه عالمه مبارک

بابک اسحاقی دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 13:18


خیلی با حال بود محمد
دمت گرم

باران پاییزی دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 13:34 http://baranpaiezi.blogsky.com

این پستون خیلی خیلی خیلی زیبا و باحال بود عاقا. والا من که خوندم کلی کیفور شدم حالا چه برسد به جناب میلاد خان که زادروزشان را از همین تریبون شادباش می گوییم.

مشق سکوت- رها دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 13:47 http://mashghesokoot.blogfa.com/

چه پسستی بود

تولد شیخ میلاد مبارک

سکوت دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 14:53 http://www.sokoot-.blogfa.com

والا با این توصیفات شما این شیخ بیچاره کلا ناامید شده از بدنیا اومدنش. آخه روم به دیوار آدمهای تپل نوسان اعتماد به نفسشون با تعریف مردم از وزن و هیکلشون نسبت داره. در هرحال تولدش مبارک. ایشالا که سال های سال سلامت باشه و زور عزرائیل بهش نرسه

این تپل ما اونقدر ماهه که اگه 5 برابر چیزی که هست بود هم بااااااااااااااااااااز دوست داشتنی بود و جاش وسط دل ما :-)

مریم راد دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 15:06

تولدشان مبارک
دوستی هایتان برقرار

نیلو دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 15:15 http://niloonevesht.blogfa.com

چقدر ادبیات این پستتون قشنگ بود.
تولدشونم مبارک :)

میلاد دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 17:39

از ظهر که دل آرام بهم خبر داد که بیام پستتو بخونم، دل تو دلم نبود چی نوشتی

خدا چیکارت نکنه محمد د د د

کلی خندیدمااااااااا

برای مجتبی (دوست و همکارم) خوندم، اونم کلی خندید و تعریف کرد از قلم خلاقانه و طنازانت

محشر بود محمد محشررررررررررررر

مخصوصا اون تیکه ضامن نهنگ ها ( بابا به جون مادرم عکس اوتار من دلفینه نه نهنگ )، میزان ورودی و خروجی و البته اون قسمت های بالای 18 اش

خیلی حال دادی محمد، کیف کردم

خنده بر لبان ما و دوستان بسی نشاندی

ممنونم ازت محمد
خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی گلی

میلاد دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 17:42

از تمام دوستان عزیز هم که تولدم تبریک گفتن تشکر می کنم

همگی لطف داشتید به بنده

ممنونم

در ضمن: مریم یکی طلبت

آزی دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 19:24 http://bihefaz.blogfa.com

تولد شیخ گوگولی مگولیتان مبارک الحق که هنوز هم از خندشون نقل ونبات میریزه

فاطمه شمیم یار دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 22:17

سلامم محمد جان
روح مان را صفا دادی برادر جان...
میلاد جان از همین تریبون تولدت رو صمیمانه تبریک میگم
تن سالم و عمر با عزت داشته باشی و سال های سال حضرت عزرائیل رو بپیچونی جانانه...

طوطی دوشنبه 27 آبان 1392 ساعت 22:57

داداش تپل محمد تولدت مبارک باشه
اصلا توجه کردی تپلا خیلی انرژی مثبتن

مریم سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 00:45 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

جدی میگم میلاد
بخدا مانی یا حالا هر بچۀ دیگه ای گناه داره وقتی تو بخوای بقلش کنی
اصن این عکست خنده روئه
اگه نیشت رو می بستی و یه عکس معمولی مینداختی آدم فکر میکنه اخمویی
بابا بردار اون ابروهات رو

میلاد به مریم سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 10:12

مریم جان باید یه فرقی بین دخترها و پسرها باشه خواهر من

آخه نمیشه که

دم شما گرم حاج آقاااا :-)

شما نور چشم مایی، از هزار تا از اون ابرو قشنگا هم خواستنی تری به مولاااااا

آوا سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 10:28

خیلی پست جالب ناک و جالب انگیزو
باحالی بود...کلی کیفمان کوک شد
کـــــلی مستفیض گشتیم
خیــــــــــــــــــلی ممنون جناب
محمد حسین خان جان.تولد
میلاد خان جان دوســـت
گلمون مبارک...لبخند
روی لبهات پـــایدار
رفیق.انـــــشالله
امسال شـاهد
خبرای خــوب
خوب باشیم
ازت
یاحق...

آفو سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 13:33 http://www.asimesar.blogfa.com

مهم اینه که تبریک بگی یه روز این ور اون ورش توفیری نداره ... دستون درد نکنه

کورش تمدن سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 15:21

سلام
اول خواستم عذرخواهی کنم بابت اینکه دیر دارم تبریک میگم بعد پیش خودم فکر کردم که باید یه فرقی بین من و میلاد عزیز باشه.من فوق فوقش 70 کیلو وزن دارم اونوقت روز تولدم یه روزه بعد میلاد هم با این ابعاد و این حجم یه روز؟
اینطور شد که از عذرخواهی فاکتور گرفتم و گفتم درک میلاد جان بیش از اینهاست پس تبریکی بس عظیم از همینجا حواله ایشان میکنیم باشد که مقبولشان واقع شود.
تولدت مبارک

گل جون! سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 18:33 http://girlishh.persianblog.ir

آخه آدم اینجوری تولد تبریک میگه؟ هرکی میاد میخونه با نیش باز تبریک میگه

تبریک میگم تولد دوستتون رو و از خدا میخوام خوب باشند و خوش باشند و سلامت و دوستی تون هم برقرار

+ من چقدر پست عقبم که باید بیام بخونم :(

میلاد به کوروش سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 20:56

سلام

خدا خفت نکنه کوروش، ممد کم بود توهم اضافه شدی

بخاطر تو به خدا میگم چون من چندین برابر کوروشم، روز تولدم بشه چند روز، خوبه؟

در ضمن ممنونم از محبتت

خیلی خوب بود کامنتت

راحله بانو سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 23:42 http://tehranote.blogfa.com/

اول این که آدم حسودیش میشه به برادرتون که برادری داره که برای تولدش این طور خوب می نویسه و ..

دوم این که تولدشون مبارک و ایشاالله خوشبخت باشن.

ساجده پنج‌شنبه 30 آبان 1392 ساعت 18:24 http://ayatenoor.blogfa.com

چه هدیه خوبی...خیلی خوب بود...
آقا میلاد هم مبارک...هرچند خیلی با تاخیره!!!

تیراژه شنبه 2 آذر 1392 ساعت 23:27 http://tirajehnote.blogfa.com/

چقدر طناز و قشنگ بود این پستت
مرسی جعفری نژاد که هستی و مینویسی و رفیقی
تولد میلاد عزیز، برادر خوبم هزار بار مبارک.

زنده باش خانم :-)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد