بابا "انار" دارد
بابا "انار" دارد

بابا "انار" دارد

مقاوم نمی شود...

کودک به لالایی،

مجنون به شیدایی،

عاشق به رسوایی،

.

.

.

آدم به "تنهایی"...

نظرات 84 + ارسال نظر
خاموش یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 09:48

اول

خاموش یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 09:51

اون "شیدایی" و "رسوایی" و "تنهایی" رو هستم اما متاسفانه در باب لالایی چیزی از بچگی به خاطر ندارم...

به جان خودم الان یه چی میگی، میزنی تو برجکمون هررررررر

تحقیق کن ببین اصن بچه بودی یا از اولش همین قدی بودی اساسن

اینم واسه برجکت

خاموش یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 10:05

این هم کامنت سومی...
سهمیه ام دیگه تموم شد الان با کفشایی که با جوجه عوض کردی میوفتی دنبالم

م . ح . م . د یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 10:43

به نظرت چ فرقی بین مجنون و عاشق هست ؟!

"مجنون" شخصیت ناپایداری دارد و خود را لایق عشق معشوق نمی داند از همین رو سرخورده و نالان است

عاشق به خود شناسی رسیده و عشق را در می یابد و در آن ذوب می شود. ترس را نمی شناسد و در عین غرور، ناز می کشد

"لیلی و مجنون" را بخوان محمد جان، پشت بندش خواندن "خسرو شیرین" تفاوت های میان جنون و عشق را برایت هویدا می کند

"نظامی" استاد عشق است به تفسیـــــــــــــــر و تفصیل

مموی عطربرنج یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 10:59 http://atri.blogsky.com/

همه عاشقا یه روزی رسوا می شن...

و لذت عشق به رسوایی و پایداریشه

خاموش یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 11:06

اصن من دیگه از این به بعد کثل خانومای مودب و موقر کامنت میذارم خوبت شد؟

یک غلط

نوزده -----/ تمام

محمد مهدی یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 11:08 http://mmbazari.blogfa.com



سلام رفیق

از لالایی تا تنهایی هیچ فاصله ای نیست عزیز ....

هست، رفیق

نیمه جدی یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 11:25

آدم به تنهایی نه تنها مقاوم نمی شود آسیب پذیر هم می شود. تجربه کردم که میگم.

زیااااااد

فاطمه شمیم یار یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 11:33

سلامم محمد جان
کوتاه و جانانه بود...
......
به قول مامانم تنهایی فقط برا خودش خوبه و بس...

سلام فاطمه جان

مامانا همیشه راس میگن، بر خلاف مادر شوهرا

فاطمه شمیم یار یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 11:54

دوباره سلامم
اینو خوب اومدی...بچه ی نکته شناسی هستی
البت بخوایم بی انصاف از دنیا نریم...در مواردی معدود حرفای مادرشوهران عزیز هم راست از آب در میان..

شینیم بینیم Bawwwwwww
از آب گل آلود ماهی نگیر

مادر شوهرا قبل از اینکه مادر شوهر باشن: مادرن

دیدی به نکته ی تستی که تو حرفم بود دقت نکردی حاج خانووووووووم

فاطمه شمیم یار یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 12:09

یعنی الانا صفر شدم...ای داد بیداد
خوب همون مادر بودنش کار رو خراب میکنه دیگه...حالا پیدا کن نکته تستی و تشریحی رو...
.......
با همه ی این حرفا خدا همه ی مادر شوهرای مهربون رو حفظ کنه
مگه بیکاری یا سرم درد میکنه ...از این دنیا هر چی بگی بر میاد یهو می بینی مادر شوهر عظمی میلد اینجا رو میخونه
بعد به قول مامانم"آب بیار حوض پر کن"

دیدی ترسیدی و جا خالی دادی... دیــــــــــــــــــــــــــــدی

نرگس۲۰ یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 13:32

سلام

۳تا اولی خوشاینده
اما
امان از تنهایی

سه تای اول هم همیشه خوشایند نیست خواهر جان

بهارهای پیاپی یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 13:53 http://6khordad.blogfa.com

آدمی تنهایی بزرگی ست که در هیچ کجا نمی گنجد..

آدم تنهایی نیست اما شاید در تنهایی محاط شده باشد یه وقتی، یه جایی

لرمانتف یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 14:38 http://kakestan.blogfa.com


دیشب یه سوالی از خودم داشتم...الان اینجا جوابش رو گرفتم.

عجب حرفی زدی ..

سوال داشتی بپرس، تعارف نکن

الهه یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 14:39 http://khooneyedel.blogsky.com

داد از غم تنهایی....

سلام خان داداش...بیزحمت خصوصیتون رو چک بفرمایید...با تشکر

سلام خواهر جان

چک شد الهه جان
حالا اگه راس می گی خودت خصوصیتو چک کن

الهه یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 15:24 http://khooneyedel.blogsky.com

راست میگم و خصوصیم رو هم چک کردم و خصوصی مجددی برایت نهادم...حالا تو هم راستگوییت رو ثابت کن دادا

عرض ارادت جهت اثبات راستگویی

میلاد یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 17:31

سلام محمد، خوبی؟
دلم برات تنگ شده بود

جیگرتو رفیق خوش قلب و مهربونم

[ بدون نام ] یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 18:22

ببین اومدی نسازیا با من

لالایی که همیشه خوشاینده..چه برای کودک و چه برای کودکان قدیم
مجنون هم که کارش شیداییه .اصلا به واسطه ی شیدایی هست که مجنونه
حالا همیشه خوشایند نبودن مورد سوم قبول
البته به نظر من ۹۵ درصد خوشاینده ها...!!!

تسلیم... جفت دستامم بالا

نرگس۲۰ یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 18:24 http://www.narges20.blogsky.com

اسمم از کامنت بالایی جا موند
از بس در راستای اثبات نظرم هول شدم!!!

فرشته یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 18:37 http://houdsa.blogfa.com

به تنهایی مقاوم میشه محمد...مجبور که باشی به همه چی مقاوم میشی...

اسمش مقاوم شدن نیست، سازگاریه فرشته

یه مریم جدید یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 19:19 http://newmaryam.blogsky.com

امان از تنهایی...

نرگس۲۰ یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 20:30

نه دیگه...در این حد نخواستم تسلیم بشی

دارم پستتو خوش نویسی می نویسم...مشق می کنم

خیلی بهم چسبیده

چه فایده وقتی یه نسخه ش رو به خودم نمی دی

لرمانتف یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 20:43 http://kakestan.blogfa.com

پس قربون دستت اون ریش پرفسوریتو نزن تا من برم فکرامو بکنم و برگردم ...

باشه... خیالت تخت

مجتبی جوان یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 22:37 http://mojtabajavani.blogfa.com/

سلام محمد جان. این پستت تو قسمت مینیمال های بهاره قرار داده شد.

http://weblogstan.ir/minimals/701/%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1

ممنون رفیق
لطف شما همیشه شامل حال ما و قلم فرسایی هایمان بوده جناب جوانی

پروین یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 23:17

من انقدر خنگم محمد جان که نفهمیدم چی میخواسته‌ای بگویی
اما چون خودم امکانش خیلی زیاد است که به زودی مادرشوهر بشوم، با اون قسمت جواب کامنتتون! مخالفم

ایشالا به سلامتی
شوما مادر شوهر خوبی می شی، امیدوارم

مریم یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 23:47 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

عاشق که میشوی باید فاتحه غرورت را بخوانی
عاشق که میشوی باید رسوایی را به جانت بخری
اصلا یک عاشق است و رسوایی اش
اصلا عشق به رسواییست که زیباس
عاشق که میشوی رسوا میشوی
رسوا که میشوی تنها هم میشوی
تنها که شدی
مقاومتت را از دست میدهی

سلام محمدحسین عزیزِ کم پیدای صامت ستاره ی سهیل

عاشق که می شوی باید مراقب غرورت باشی، عاشق باشی و غرور نداشته باشی بوی الرحمن از عشقت بلند می شود

سارا دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 01:08 http://sazesara.blogfa.com/

سلام
بله، هیچ وقت هیچ آدمی به تنهایی مقاوم نمیشه... اگه هست از سر ناچاریه نه مقاومت...
ولی بچه ی مقاوم به لالایی هست... بچه ای که لالایی که سهله، هیچ تکنیک دیگه ای هم نمیتونه خوابش کنه.
و اما...
در مورد "عاشق" و "مجنون"، به تفاوت ظریفی اشاره کردید...
خالی از لطف نیست که این دو تا شعر رو هم اینجا بنویسم:

در این دو بیت، "مولوی" احوال عاشق رو به تصویر میکشه:
اگرم در نگشایی، ز ره بام درآیم
که زهی جان لطیفی، که تماشای تو دارد
به دو صد بام برآیم، به دو صد دام درآیم
چه کنم؟ آهوی جانم، سر صحرای تو دارد

و اینجا "نظامی" احوال مجنون رو:
خسته ام زین عشق، دل خونم مکن
من که مجنونم، تو مجنونم مکن
مرد این بازیچه دیگر نیستم
این تو و لیلای تو، من نیستم

ایامتون به کام

گفته بودم که بعضی وقتا بعضی کامنتات زیر بغل حرف و پست آدم رو می گیره و بلندش می کنه
این کامنت شاهد حرفم بود

کرم دندون دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 02:31

و
آینه به "آه"
و
...

شما فرهیخته ترین کرم دندونی هستین که دیدم

باغبان دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 11:01

و
زخم به نمک
...

زخمی نشی باغبان لاله عباسی
هیچوقت

ژولیت دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 12:28 http://migrenism.blogsky.com

این بچه حرف در راستای اقتصاد مقاومتی بود آیا؟
فوق العاده بود فراگیان زبون دراز
من هم در خط دوم و سوم و اون سه نقطه مقاوم نمی شوم!

مریضی باعث شد کلی کالری از دست بدم، دکتر بهم توصیه ی اکید کرده انرژیم رو صرف حرافی و وراجی نکنم لذا روی آوردم به بچه حرف

خودتی، هم فوق العاده هم زبون دراز

خورشید دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 14:38

سلام.
مدتهاست که می خوام براتون کامنت بذارم اما نمی دونم چه مشکلی بود که پیام هام ارسال نمیشد.
خلاصه اینکه اومده بودم بگم :

روزتون مبارک.

درمورد پست هم... متاسفانه فقط عادتم شده بیام این نوشته ها رو بخونم و بگم قشنگ بود خیلی....
خوب اخه واقعا قشنگ بود.

و کلی عذرخواهی که امتحاناس و وقت زیادی نیست برای عرض ادب.

خداوند به همراهتان.

سلام خورشید جان

لطف داری دختر خانم گل
موفق باشی
مراتب ارادت ما رو خدمت ابوی گرام هم عرض بفرمایید

برمودا دوشنبه 6 خرداد 1392 ساعت 23:50

آدم به تنهایی....

پرچانه سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 11:24 http://forold.blogsky.com/

سلام عرض شد

علیک سلااااااام

چطوری عروس خانووووم
ایشالا همه چیز بر وفق مراد دیگه
کماکان آرزوی ما خوشبختی شماست هاااا

لرمانتف سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 14:41 http://kakestan.blogfa.com

رنگ و روی وبلاگت باز شد همشهری

راستش سر آخرین کامنتی که گذاشته بودم کمی پیش تر ...خیلی مکث کردم که یه کامنت خصوصی بزارم و مطلبی رو بهت بگم. منتها بابت تجربه های قدیمی ...حرفم رو خوردم و نگفتم. اما شاید دونستنش کمک ِ بزرگی باشه برات

همینجا پیش بچه ها میگم :

از بین ِ وبلاگ هایی که این روزها بیشتر اسمشون برامون آشناست و بازدید ِ خوبی هم دارند به نسبت...خیلی ها دست و پاشون رو گم کردند. دیگران رو نمی دونم ، اما من اگه این جا رو چک می کنم ، دلیلش اینه که با وجود ِ‌اینکه قلم ِ‌قوی تر و دوست داشتنی تری داری نسبت به اونها ، اما در کنارش شخصیت بهتری داری .
و دلیل اینکه اونروز خیلی مکث کردم و نگفتم این بود که ، زیاد پیش اومده که ماه ها و سال ها کسی و می شناختم و به محض گفتن ِ‌خوبی هاش ،‌به یکباره عوض می شد !!!
حتی پیش اومده پستی بنویسی که چندان برام جالب نباشه اما باز هم سر زدم ،‌چون شخصیتت برام اوکی شده است .

امیدوارم همیشه همینقدر به خواننده هات احترام بزاری و جعفری نژاد ِ‌ساده و خونگرم ِ خودمون بمونی

اول این که لطف شما ما رو با خاک یکسان کرد اخوی

دوم هم اینکه در زمینه ی مورد بحث نگرش دو گانه وجود دارد یعنی آدمیزاد جماعت دو گونه می اندیشد:

گروه اول به پرواز می اندیشند و اوج گرفتن و بالا رفتن، اونقد بالا که آدمای روی زمین بشن اینقد، قد نوک سوزن... غافل از اینکه هر چی بالا تر بری تنها تر می شی. شاهدش هم اوستا کریم که احد ِ و واحد

گروه دوم ترجیح می دن همین جا کف زمین بمونن، لا و لوی آدما باشن و با آدمیزاد جماعت بُر بخورن... اساسن تعریفشون برای بالا رفتن یه جورایی با گروه اول فرق می کنه

خب یا بد زور می زنم که جزء گروه دوم باشم. سعی می کنم آدم باشم و لای آدمااا...
پس تمام زورم رو می زنم که آدما رو از خودم نرونم. خب البته هیچوقت نمیشه صد در صد موفق بود

بهارهای پیاپی سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 14:47 http://6khordad.blogfa.com

یعنی این عکس خودتون هستین؟
یعنی حافظه ی تصویری من اینقدر ضعیفه؟
قبلا یه جور دیگه بودین که!

والا تا جایی که یادم می یاد همیشه همینجور بودم
البته یه سری رفتم دکتر، آقای دکتر گفت با پنج تا عمل زیبایی و ده بیست بار تزریق بوتاکس ممکنه یه جور ِ قابل تحمل تری بشم اما راستش ترجیح دادم پولامو تو ارز و سکه سرمایه گذاری کنم به جای درز و گونه

جالبه روناک هم به شدت از این عکس متنفره، میگه شبیه مموتی هستی تو این عکسه، تازه اون یه پرده خوشگلتر و جذاب تره
فعلا که دارم مقاومت می کنم و با اعتماد به سقف کاذب از عکسم دفاع می کنم

setsreh sepid سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 16:11

private

کاسپر سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 16:44 http://kasperworld.ir

سلام محمد ... خوبی؟

بقول خودت سازگار با تنهایی ... باید تسلیم شد ...
ولی فکر نکنم از اون لالایی تا تنهایی فاصله ی زیادی باشه ها ...

بستگی داره بابک جان
اون فاصله بستگی داره به کیفیت و کمیت جنگیدنت
باس جنگیدنو باهاش بلد باشی

قاصدک سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 18:45

و "کنکوری" به خوابیدن!

+سلاملیکم، خوبی شما؟
برادر چه تغییری!چقد لاغر شدی شما


علیک سلام خواهر جان

تغییر که هم خوبه هم لازمه
اما من باب میزان وزنی که Lost شده باید عرض کنم دم عید که تو گاوداریه یکی از رفقا خودم رو باسکول کشیدم 70 بودم با نیم کیلو کم و زیاد، پریشب ترازوی منزل خانم جان اصرار داشت که 61 کیلوئم

ما که حرف ترازو رو باور نکردیم

نرگس۲۰ سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 20:42

مبارک عکس جدید
نسبت به عکس قبلی خیلی تغییر کردین
لاغرتر و کمی جدی تر

آدم ها عوض می شوند خواهر جان، خواسته یا نا خواسته
حتی توی عکس ها، حتی توی خاطره ها و "حتمن در واقعیت"

دعا کن ته تهش خیر باشه...

خاموش سه‌شنبه 7 خرداد 1392 ساعت 22:49

ای بابا مملی خان عسک عوض میکنی خبر بده! این کروم همون آقای کلاهی رو به ما نشون میداد هی!!!
راست میگن بچه ها لاغر شدین. آفرین به روناک خانوم که در امر لاغر شدنتون به شما کمک شایانی کردند...
میگم تجربیاتتون رو در اختیار دوست تپلتون هم قرار بدین بد نیستا

این عکس برای 5 سال پیشِ خاموش جان
اتفاقن اثرات رد پای روناک در زندگی ام موازی شده با رد پای اضافه وزن و شکفته شدن

کاهش وزن اخیر هم از عواقب ناگزیر بیماریست، بدبختانه

خورشید چهارشنبه 8 خرداد 1392 ساعت 11:58

وای وای وای چه عکس خوشگلی.
چه با صفا. چه قشنگ.

خاموش چهارشنبه 8 خرداد 1392 ساعت 12:24

ای وای
ایشالا زود زود خوب خوب شین و دوباره تپل مپل

تنتون سالم باشه آقای جعفری نژاد

مو تو شکرم

زهـــرا چهارشنبه 8 خرداد 1392 ساعت 23:31

سلام عرض شد شبه برادر جان
خوبید؟
داشتم رد میشدم گفتم عرض ادب کنم..
ان شاء الله که هرچه زودتر از عیال جان تشکر کنید*

* " تشکر کردن از عیال" در فرهنگ اصطلاحات خانواده ما،
یعنی برادران به پاس دست پخت خوشمزه ی همسرانشان، اضافه وزنی پیدا کرده و کمی تپلی مپلی می شوند

باشد که رستگار شوید

ممنون زهرا جان

عاطی پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 ساعت 15:12


سلام:گل

اصلا جای خالی خود را اینجا حس کردم!:دی

:گل

سلام عاطی جان

نیـــــــــلو جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 18:42 http://niloonevesht.blogfa.com

خب این یعنی چی آخه؟
من که تند تند میام شما آپ نمی کنی٫ بعد یه بار که من چند روز نمیام می بینم ماشالله!!! چه قدرمطلب جدید!!!
حس شرمندگی همراه با عقب افتادگی به آدم دست میده خب!!!

ما شرمنده، خیلی زیاد

خاموش شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 18:11


میگم حالا که بهار خانوم عروسی کرده چه کسی مسئول پیگیری غیبت های شما میشه؟
عجالتا که باید یکی رو بذاریم غیبت های ایشون رو هم چوب خط بزنه

:-))

.::: Stifling ~ سُکوتِ صدا :::. پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 ساعت 12:25 eagle-eyed.blogfa.com

تنهایی بهتر از هر همراهی ست...
شاید آدم به تنهایی مقاوم نمی شود اما انسان چرا...!

موافقم...

کودک فهیم پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 ساعت 17:42 http://the-nox.blogfa.com

عالی.

ممنون...

مریم پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 ساعت 23:11 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

کجایی تو محمدحسین بلاگر؟؟؟

همین گوشه کنارااا ا:-)

خاموش جمعه 17 خرداد 1392 ساعت 00:28

50

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد