بابا "انار" دارد
بابا "انار" دارد

بابا "انار" دارد

حتی الامکان "سیب زمینی" نباشید

بعضی آدم ها شبیه پیاز هستند: در عین سادگی پیچیده اند، لایه لایه و تو در تو. سعی در شناختنشان، سعی باطل است. گاهی می بینی خودشان هم مغلوب پیچیدگی خودشان شده اند. گاهی می بینی برای خودشان هم غریبه اند و خنده دار این که گاهی این غریبگی حتی آزارشان هم می دهد.

بعضی آدم ها شبیه پیاز هستند: تمام وجودشان "مغز" است. پوسته ی روی هیکلشان را که کنار می زنی چه از درون، چه از بیرون کلهم مغزند. منطق گرایی از سر و گوش و حلق بینی شان شرّه می کند. مغز تمام بودنشان را پر کرده است و خب در چنین شرایطی نمی توان از "احساس" آن قدرها هم انتظار خود نمایی داشت.

بعضی آدم ها شبیه پیاز هستند:
تفاوت چندانی نمی کند توی نعلبکی روی میز باشند یا گوشه ی اتاق لم داده باشند به مخدّه، بودنشان برای ضد عفونی کردن دنیای پیرامونشان یک راه حل است.

بعضی از آدم ها هم شبیه پیاز هستند: ظاهرا بد بو، اما سرشار از خاصیت...

این وسط همیشه عده ای هستند که انتخابشان "سیب زمینی" بودن است حتی با علم به این موضوع که یک پاتیل روغن داغ انتظارشان را می کشد.

نظرات 36 + ارسال نظر
mohammad شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 22:34 http://allmob.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ خوبی داری. من به نویسنده برای سایت نیاز دارم اگه خواستی همکاری کنی خبر بده. با تشکر

می دونی "همکاری کردن" می تونه یه جور پیشنهاد اغوا کننده باشه؟!

کاش لااقل یه عکس از همکارت تو سایت می ذاشتی دوست من

مریمی شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 23:01

اول فک کردم خوب نباشه آدم پیاز کسی باشه الان میبینم خیعلی هم خوبه تازشم

اگه می خوای پیاز باشی، پیاز خودت باش مریمی...

اینطوری کلن بهتره

خاموش شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 23:41

اینجوری که شما گفتی دوست داشتم پیاز باشم!!! اما فک کنم من یه میوه دیگه ام الان یادم نمیاد بعدا بهتون میگم :دی

اجازه هست منم حدس بزنم؟!!

شاید نارنگی

الهه شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 23:47 http://khooneyedel.blogsky.com

سلام خان داداش
حرفات در مورد پیاز و آدمهایی که مثل پیازن دربست قبول....
ولی مگه سیب زمینی بیچاره چه گناهی کرده آخه؟؟؟؟ کلی هم خاصیت داره تازه شم...چرا باهاش اینجوری برخورد میکنی؟

سلام آبجی خانم

سیب زمینی که بد نیست اما باور کن سیب زمینی بودن خیلی بده الهه جان

mhb یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 06:24

چغندر بودن هم میتونه گزینه روی میز بعضی ها باشه

بله، درسته، همینطوره

محمد مهدی یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 07:58 http://mmbazari.blogfa.com



سلام

پیاز کلن خیلی فایده داره ...بخدا فوایدش خیلی زیاده ...بگم ؟؟؟

سلام اخوی

منم که گفتم سرشار از خاصیته

بهارهای پیاپی یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 08:37 http://6khordad.blogfa.com

«به هیچ وجه سیب زمینی نباشید» بهتر نیست؟

زیادی ایده آله... نیست؟!

پرچانه یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 09:37 http://forold.blogsky.com/

بعضی آدم ها شبیه پیاز هستند:‌تمام فوایدشون به اینکه اشکت رو در میارن نمی ارزه

دقیقنننننننننننننن...

بهارهای پیاپی یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 10:04

به نظر من که سیب زمینی نبودن یه حداقله. تا ایده آل خیلی راهه.

زندگی بعضی وقتا مجبورت می کنه سیب زمینی باشی...
بعضی وقتا مجبورت می کنه که ببینی و بزنی به رگه ی بی خیالی

این بعضی وقتا همیشه ایده آل هامون رو خراب می کنه

خسته نباشی از شلوغی آخر سال رفیق

هاله بانو یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 10:16 http://halehsaadeghi.blogsky.com

من عاشق سیب زمینی سرخ شده ام خووووووووب

خطر داره هاله جان، خطررررررر داره به خصوص برای سلامتی

جزیره یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 10:25

من اینو شنیدم: مثه سیب زمینی بی رگ نباش!!!! ولی خب به نظرم ضرب المثل خوبی نساختن، اخه اگه سیب زمینی رگ میداشت ادم دیگه نمیتونست بخورتش که. در هرصورت ما سعی مونو میکنیم مثه سیب زمینی نباشیم، خون خودتو کثیف نکن

در ضمن من اولش خواستم یه چی دیگه بگم بعد دیدم دموکراسی نیست تو این وب بعد سکوت کردم
راستی اخر سالی اعصاب مصاب نداریا. من که فک میکنم نداری،این طور به نظر میرسه که نداری

الان ینی شما گوشت گاو نمی خوری؟! ینی گاو رگ نداره؟!!

دیدی حالتو گرفتم دوستم

والا این جا یکی از دموکرات ترین نقاط بلاگستانه، ینی سعی می کنم که باشه حالا اگه تو احساس راحتی نمی کنی اصن مهم نیست
(راستیش چرا خیلی هم مهمه )

اعصاب مصاب تا دیروز نداشتم بس که کار ریخته بود سرم ولی الان خوبم، خیلی خوب
پنجره اتاقم بازه، لیوان چاییم رو هورت می کشم و لبخند می زنم به بهار که داره خودشو از پشت کوه های اکباتان بالا می کشه

خواستم بگم خوب باشی دیدم تو که "خوبی". پس آرزو می کنم بهتر باشی تو سال جدید

مریم راد یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 11:07

سیب زمینی مثل چغندر مثل گوسفند و اینا
کلن آدم دیوار باشه سیب زمینی نباشه

ینی خوبه یه وقتایی اراده کرد و عصبانی شد
خوبه یه وقتایی موافق نبود
خوبه حد و مرز داشتن و حریم قائل شدن واسه خودت
خوبه مشخص بودن
نه همینطوری بودن و رفتن ...
نه همینطوری لبخند زدن به آنچه باید و آنچه نباید

پیاز بودن هم خوبه

امیدوارم در سال جدید پیاز خوبی باشم

اگر انتخابتان پیاز بودن است فقط لطفن یک اسپری مناسب استفاده کنید. دستور مصرف: هر 8 ساعت یک پاف...

سارا یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 12:01 http://sazesara.blogfa.com/

سلام
آقا با این حساب، من همون پیاز بودن رو ترجیح میدم. حالا دیگه جزء کدوم یکی از گروه های فوق الذکر طبقه بندی میشم نمی دونم. ولی یه اشکال کوچولو هست، اونم بوی پیازه، که برای رفعش هم تنها راه حل، یه ادکلنی تو مایه های Imperial Majesty Clive Christian می باشد! که البته تنها ایراد اینم، اینه که نمور قیمتش بالاست (حول و حوش 200 تا 250 هزار دلار). واسه خاطر همینم ما همون پیاز می مونیم، اما واسه حل معضل بوش، به همون Armani Code Pour Femme که عطر پرتقال هم داره، رضایت میدیم...

سلام

میگم تو که درباهر ی ادکلن اینقدر اطلاعات داری نمی دونی دقیقن آدمی که 250 هزار دلار میده واسه یه ادکلن اونوقت اصن دلش هم میاد از اون استفاده کنه؟! 250 هزار دلاااااااااااااااااااااااار؟؟؟؟؟؟

آقا ما اسپری Malaysia می زنیم از قرار هر عدد 6500 تومن اصن هم بوی پیاز نمی دیم

مریم راد یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 13:11

پیاز از نوع مریم بو نداره
بو هم داشته باشه بو اسکالت می ده
بله هم

اصلا آدم پیاز باشه بو پیاز بده
بهتر از سیب زمینی ه که

اینو گفتم ولی یه درصد هم راضی نبودم و گفتم ..

اصلا آدم پیاز باشه بو پیاز بده
بهتر از سیب زمینیه که

با این صد در صد موافقم

مریم انصاری یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 13:40

سلام آقای جعفری نژاد.

چه تشبیه جالبی: پیاز.

«پیاز» هم آفریده نشدیم که لااقل یه حُسنی داشته باشیم.

ولی امیدوارم در سال جدید، شخصیت خودم رو به شخصیت!!! «پیاز»، نزدیک کنم، که لااقل خَسَرالدنیا و الآخرت نشم.

خیلی دلچسب بود این پُست.

سلام خانم

شما که مجمع المحاسنید، نفرمایید خانم

خواهش میشه

جزیره یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 13:57

گاو؟چی گفتی؟(با لحن فامیل دور بخون)نه واقعن چی گفتی؟ تو واقعن سیب زمینی رو با گاو مقایسه میکنی؟ تو تا حالا تو عمرت تربچه رگ دار خوردی؟نخوردی؟تا حالا اصطلاح رگ داشتن برای سبزیجاتی مثه ترب،تربچه حتی گوجه رو نشنیدی؟؟؟؟؟؟جان من نشنیدی؟؟؟؟اگه جوابت "نه" هست که دیگه من صحبتی ندارم چون ادامه ی بحث رو باید با شکل برات توضیح بدم
من منظورم اون رگه،نه اون رگ.فهمیدی؟:دی
بابات باید سبزیجات کار باشه تا این اصطلاحاتو بدونی"ایکون پز دادن بابای چند شغله"


خــــــــــــــــــــــــب،خدا رو شکر این هوای بهاری تونست کمی اعصاب نداشته تو بت برگردونه.خب حالا که حالت خوبه، دفعه ی آخرت باشه واسه من تریپ عصبانی برمیداریاااااااااااااااااا،گفته باشم.نچسب
:دی

تربچه رگ دار؟!

والا من علاوه بر بابام خودم هم با سبزیجات بیگانه نیستم اما خو حتمن کارم یه اشکالی داره که تا حالا سبزی رگ دار عمل نیاوردم

من خیلی هم اعصابم سر جاشه ، اصنم اعصابم مشکل نداره ، خیلی هم خونسردم ، خیلی هم به اعصابم مسلطم

پگاه یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 14:19

سلااااام
اگه آدمها خصلت های پیازگونه شان رو با چیز دیگری پیوند بزنند به ایده آل نزدیک تر می شوند. سخت است اما غیرممکن نیست.یک عدد پیاز پیوندی...

سلااااااام پگاه خانم عزیز

مثلا با آناناس یا نارگیل، چون این دو تا پوست کلفتی دارن و پوست کلفتی با خصلت های پیاز گونه عجیب جواب می ده

تلخند خانوم یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 14:27

درود

اولین پیاز نوشتتون من و به یاد خودم انداخت به خصوص قسمت های آخرش درست مثل این بود که یک آینه جلویم گرفته اید

سلام تلخند بانو جان...

سال نوی شما مبارک

فرزانه یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 16:45 http://www.boloure-roya.blogfa.com

سعی می کنم اما خوب هاله هم راست میگه ها
اما جناب آدم های سیب زمینی یه صفائی می کنن که نگوووووووو

بله، درسته، همینطوره...

دنیا به کام سیب زمینی و سیب زمینی صفت هاست، بدبختانه

پدرام یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 19:41 http://www.twenty-one.ir/

زنده باد پیاز ...

زنده باد پدرااااااام

خوش باشی رئیس

لرمانتف یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 21:45 http://kakestan.blogfa.com

و باز هم شباهت ِ انسان ها و سبزیحات

این که آدم ها تو دسته بندی سبزیجات می گنجن هم می تونه خوب باشه هم بد

زهــرا یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 22:01

پیاز..
چه تعبیرهای جالبی از پیاز کردین..از جنبه ی روانشناسی ش منظورم بود.
.
پیاز بودن هم گاهی اوقات برای آدم دردسر ساز میشه ها..خصوصا جایی که چندتا سیب زمینی یا سیب زمینی نما(کسایی که خودشون رو میزنن به سیب زمینی بودن) دورت باشن..اونوقته که آدم از پیاز بودنش حرص میخوره
..
ولی دقت کردین که این دوتا رو همیشه کنار هم صدا میکنن؟ (آیکن صدای بلندگو که میگه: سیب زمینی پیازی آقا)
...
بهانه نیاورید شبه برادر جان (اشاره به خستگی و کار زیاد که منجر به بی حوصلگی و اعصاب مصاب نداشتنتون شده)
شاد و سرزنده باشین در کنار بانو روناک

شاید یه جورایی مکمل هم دیگه هستن، کسی چه می دونه؟!

ممنون خواهر جان
شما هم سلامت و شاد باشید

سهیلا دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 11:22

خدایا زمان درگذر است و مخلوقات در تغییر و سال جدید در شرف حلول و به ناچار تغییر تغییر تغییر.
دوست خوبم برایت آرزو دارم که زندگیت به بهترینها تغییر کند.

هر روزت نوروز رفیق [قلب]

ممنون دوست من...

همچنین برای شما

هیوا دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 12:47

و اگه یکی سیب زمینی باشه ، فقط به این دلیل که دلش نخواد پیاز باشه ، بازم سیب زمینیه ؟

و اگه یکی دلش نخوا پیاز باشه، می تونه هر چیز دیگه ای باشه، می تونه سیب زمینی باشه چون دلش خواسته

آفو دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 13:18 http://www.asimesar.blogfa.com

من کدومم آیا ؟!!!

در این زمینه من نمی تونم کمک زیادی بهت بکنم آفو جان
فقط می تونم بهت قول بدم که اگه بفهمی کدومی جواب خیلی از سوالای دیگه ات رو هم خواهی فهمید

باغبان دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 13:44 http://www.laleabbasi.blogfa.com

آقا اجازه
بین سیب زمینی پیاز گیر افتاده بودم یهو یادم افتاد من ترکم!
خیالم راحت شد!!

سلام

شما خانومی...
بعید می دونم قومیت تاثیر چندانی در این زمینه داشته باشه

طوطی دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 15:03 http://ghodghod.blogfa.com/

باشه سیب زمینی نمیشم، ولی قول هم نمیدم پیاز بشم! گفته باشم

شما مختارید طوطی جان، یعنی منظورم اینه که مخ دارید در نتیجه می تونید هر چی دلتون می خواد باشین

عاطی دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 17:01


سلام


بسیار زیبا نوشتین:گل


سال نو رو تبریک می گم:گل

امیدوارم سال خیلی خیلی خیلی خووبی داشته باشید همراه خونواده ی محترمتون:دی.:گل ل ل ل ل

سلام عاطی جان

ممنون
سال نوی شما هم مبارک
برات بهترین ها رو آرزو می کنم در سال جدید

رها دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 23:10

وااای چه عالی نوشتین!
من فک کنم سیب زمینی ام!

سلام رها جان

انتظار نداری که بهت تبریک بگم سیب زمینی بودن رو

فعلن سال نوت مبارک باشه، امیدوارم سال خوبی داشته باشی خانم معلم جان

مریم سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 11:24 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

یک عدد شلوار خمره ای سایز ۸۰ ، راه راه ریز آبی سفید
جیب ۳۰سانتی ، خشتک تیوبلس سه لایه کِشی مخصوص پرش از موانع چهارشنبه سوری !
فوری فروشی …
معاوضه با باغ پسته یا ویلا در شمال کشور + یک فروند پراید !
عید شما و روناک بانو مبارک داداش محمد
ایشالله صد سال دیگه عید سر سفره هفت سین با نوه ها و نتیجه هاتون سر خوردن نخوردن پسته کل کل کنین
البته شما اونوختا دیگه دندون بی دندون

ممنون مریم جان
امیدوارم برای شما هم سالی سرشار از خوشی و موفقیت باشه

بی دندون بودن اگه یه ضرر داشته باشه هزار و یه جور مزیت هم داره...پس باکت نباشه خواهر

آشفته از تبعیدگاه سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 12:52 http://confused-mind.blogfa.com/post/162

سلام
سال نو مبارک
به همین سادگی

سلام

سال نوی شما هم مبارک دوست من
ساده بودن خوبه، اما غمگین بودن نه
پس بخندید لطفن

باغبان سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 16:16 http://www.laleabbasi.blogfa.com

آقا اجازه
سلام علیکم و رحمه الله
گفتم الان که اینجام فرصت رو غنیمت بشمرم و سال جدید رو به شما و خانواده محترمتون همینطور به همه دوستایی که اینجا کامنتهاشون رو می خونم تبریک بگم
(تبریکککککککک با یه عالمه انرژی مثبتتتتتتتتتت)
عید همگی پیشاپیش مبارک
بهترینها رو براتون آرزو می کنم!
در پناه حق!

سلام خانم

ممنون دوست من
یکی از خوبی های سال 91 برای من آشنایی با کلی دوست خوب و مهربون بوده که شما یکی از اون دوستان گل هستی باغبان جان
امیدوارم برای شما هم سال خوبی باشه، تو تمام امتحانات زندگیت موفق باشی و هیچوقت لبخند از روی لبت محو نشه

ممنون رفیق

قاصدک سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 19:39 http://adambarfi-167.blogfa.com/

سلام . . .
آقا آدم فقط باید سیب باشهسیب اصن بهترین میوه ست (آیکن کامنت نامربوط به پست)

پیشاپیش سال نو مبارک
همینجا از خدا میخوام که بهترین ها رو (متناسب با شرایط زندگی هر کس) به دوستای خوبم عطا کنه
الـــــــهـــــــــی آمــــــــیــــــــــن

سلام دوستم

ممنون قاصدک جان
امیدوارم برای شما هم سالی شاد و سرشار از موفقیت باشه

خورشید سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 23:41 http://shamsolmolook.persianblog.ir

من یه نوع پیازیم که ترکیبی از همه شان است.
هم لایه لایه ام هم احساسی.
وجودم مغز نیست، مطمنم.
اما بدون شک سیب زمینی نیستم.
خدا را شکر.

خدا رو شکر...

خورشید سه‌شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 23:57

سال 91 خیلی سال خوبی بود.
وبلاگ زدم. اولین پستام رو نوشتم. وبلاگ می خوندم و می نوشتم از همه ی دل مشغولیام. از همه ی اون چیزایی که دوست داشتم توی جامعه ام اصلاح بشه. مثل مهربونی مثل دوست داشتن مثل خوش حالی امیدواری خوش بینی مثل با خدا بودن.

تو سال 91 شما رو پیدا کردم. اولین وبلاگ نویسی که قبلا دوست بابام نبوده. اولین یادداشتی که از شما خوندم قسمت سوم داستانک سپهر و سمانه بود.
چقدر قلمتون به دلم نشست. همه ی اون احساساتی که دوست داشتم بعد از خوندن نوشته هام به خواننده داده بشه با خوندن این داستان دریافت کردم.
از اون موقع اولین صفحه ای که بعد از باز شدن لبتاب رو دسکتاب میاد؛ نوشته های شماس.

ممنون که هستین آقای جعفری نژاد.
اینقدر خوب و بزرگوار و امیدبخش.

ان شاا... سال جدید بهتر از سال های قدیم و زندگی برایتان زیباتر از پیش باشد.
هم برای شما و هم بانویتان که منبع این احساسات هستند.
احساساتی مثل مهربانی، دوست داشتن،....

ممنون از شما که اینقدر به من لطف داری خورشید جان

امیدوارم برای شما، آقای پدرتون، مادر خانومیتون و برادر کوچولوی دوست داشتنیت هم، 92 یه سال خوب و سرشار از شادی و سلامتی باشه

مواظب خوبی هات باش دختر جان

پرومته دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 19:31 http://http:/www,hichkas1.blogfa.com

سوز هم دارند گاهی اینجور بعضی آدمها...

گاهی سوز هم دارند، بله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد